Mega Impact: Dodaje 50 punktów mocy Goremowi, Kopia: Kopiuje atak przeciwnika, Magma Prominence: Zamienia atrybut karty otwarcia na Subterrę.
Skalny Młot Zniszczenia: Przenosi 400 punktów mocy od przeciwnika do Skalnego Młota. Skalny Młot, Bitwa Żywiołów:Przenosi 500 punktów mocy z przeciwnika do Skalnogo Młota.
Podmuch Ducha: Dodaje 400 punktów mocy Coredemowi. Strzała Łusek: Zabiera 300 punktów mocy przeciwnikowi. Super Pięść: Zabiera 400 punktów mocy przeciwnikowi. Dziura Wymiaru: Anuluje kartę otwarcia przeciwnika. Zbrojny Exia: Odwraca działanie supermocy przeciwnika Pancerna Tarcza: Anuluje supermoce przeciwnika. Moc Wyrzutni: Zabiera 500 punktów mocy przeciwnikowi. Cios Młota: Przenosi 300 punktów mocy z przeciwnika do Coredema. Strzała Zniszczenia: Przenosi 400 punktów mocy z przeciwnika do Coredema. Zmienna Wyrzutnia: Przejmuje działanie karty otwarcia przeciwnika i odwraca ją przeciwko niemu. Rwący Strumień: Przenosi 300 punktów mocy z przeciwnika do Coredema.
Cios Chompixxa (Chamberland Breaker): Przenosi 500 punktów mocy z przeciwnika do Chompixxa. Płomień Chopixxa :Anuluje supermoc przecziwnika i zabiera mu 700 punktuw mocy. Sabator Paląca Furia (Chompixx Hot Fury): Przenosi 1000 puntów mocy z przeciwnika do Chompixxa.
Force Chaser: Odbija supermoc przeciwnika. Dziki Brucam: Dodaje 500 punktów mocy Sabatorowi. Róg Zniszczenia: Zabiera 400 punktów mocy przeciwnikowi. Bomba Dzwięku: Przenosi 400 punktów mocy z przeciwnika do Sabatora. Materia Darkusa: Zabiera wszystkie punkty mocy od bakuganów Darkusa które są w tej chwili w walce. (Jeśli Sabator zabierze za dużo punktów mocy, jego ciało może się zniszczyć). Tough Rock
Force Chaser: Odbija supermoc przeciwnika. Głowa Apollina: Dodaje 200 punktów mocy Balitonowi. Kolczasta Kula: Przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Balitona. Ciężki Agresor: Zabiera 300 punktów mocy przeciwnikowi.
Podziemny Detonator: Dodaje 200 punktów mocy Haxadosowi Podziemne Odkrycie: Zabiera 200 punktów mocy przeciwnikowi Usunięcie: Anuluje supermoce przeciwnika.
Magiczny Maniatus: Anuluje wszystkie supermoce przeciwnika oraz kartę otwarcia i dodaje 200 punktów mocy Mega Brontesowi. Pierścienie Magii: Przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Mega Brontesa Klatka Duchów: Zabiera 100 punktów mocy przeciwnikowi i zatrzymuje jego supermoce. Kosa Darkusa: Zabiera 200 punktów mocy przeciwnikowi. (Darkus) Bariera Moczarów: Zabiera 200 punktów mocy przeciwnikowi i zatrzymuje jego supermoce. Ryk Mocy Darkusa: Zabiera 200 punktów mocy przeciwnikowi. (Darkus) Pustynny Pyton: Dodaje 200 punktów mocy Mega Brontesowi. Wymiar Aurory: Dodaje 100 punktów mocy Mega Brontesowi i łączy poziom mocy jego z Dynamo. (Darkus)
Lekkość Gai: Każdy bakugan wraca do początkowego poziomu mocy, a przeciwnik nie może uaktywnić żadnej supermocy. (Subterra) Acurus: Elico może używać mocy wszystkich atrybutów i odejmuje 100 punktów mocy przeciwnikowi. (Subterra) Sędzia Mitry: Anuluje supermoce przeciwnika i zabiera 200 punktów mocy przeciwnikowi. (Haos) Podstępny Świat: Zamienia poziom mocy przeciwnika na 100 punktów mocy. (Aquos)
Wirujący Cios: Dodaje 200 punktów mocy Elico i zabiera 100 punktów mocy przeciwnikowi. (Aquos) Mroźny Błysk: Anuluje supermoce przeciwnika. (Haos) Przechwyt Mocy: Wyrównuje poziomy mocy i zabiera 400 punktów mocy przeciwnikowi.
Atomowe Ostrze: Clayf otrzymuje tą samą ilość punktów mocy które zostały dodane przeciwnikowi. Kamienny łamacz: Przenosi 400 punktów mocy z przeciwnika do Clayfa. Wielki Topór: Dodaje 400 punktów mocy Clayfowi. Metalowa Odwaga: Nie pozwala przeciwnikowi używać supermocy.
Wulkan Pięści: Dodaje 200 punktów mocy Dryoidowi. Ostrze Płomienia: Dodaje 200 punktów mocy Dryoidowi. Tarcza Marsa: Unieważnia wszystkie supermoce przeciwnika i dodaje 200 punktów mocy do Dryoida. Strzała Murasame: Odejmuje 300 punktów mocy przeciwnikowi. Zamknięcie Ziemi: Anuluje kartę otwarcia przeciwnika i przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Dryoida. Ostrze Murasame: Dodaje 300 punktów mocy Dryoidowi. Egzo Prędkość: Przeciwnik nie może atakować draoida. Lustro Gai: Odbija atak przeciwnika z 3 krotnie większą siłą. Miecz Transu: Bardzo spowalnia przeciwnika
Pula Mocy: Zabiera 200 punktów mocy przeciwnikowi. Blokada: Dodaje 200 punktów mocy Thunder Wildzie. Wulkaniczny Młot: Przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Thunder Wildy. Ściana Gliny: Przywraca przeciwnikowi początkowy poziom mocy dodaje 200 punktów mocy Thunder Wildzie. Piaskowa Bestia: Anuluje supermoce przeciwnika. Ruchome Piaski: Zabiera 200 punktów mocy przeciwnikowi Płynna Skała: Anuluje supermoce przeciwnika i przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Thunder Wildy. Stalowy Pancerz: Zabiera 200 punktów mocy przeciwnikowi Kopia Wilda: Kopiuje supermoc przeciwnika Podziemne Wsparcie: Dodaje 400 punktów mocy Thunder Wildzie. Podziemny Detonator: Przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Thunder Wildy.
Wibrowiatr: Przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Primo Vulcana. Wielka Egida:Anuluje supermoc przeciwnika i dodaje 200 punktów mocy Primo Vulcanowi. Tytanowa Pięść: Przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Primo Vulcana. Więzienie Pyrusa: Anuluje supermoce przeciwnika. Uderzenie Świdra: Przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Primo Vulcana. Wstrząs Śruby: Przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Primo Vulcana. Impatia: Przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Primo Vulcana.
Syntezy Super mocy Płochliwa Ważka: Zabiera 200 punktów mocy przeciwnikowi. Geki Piaskowy Potwór: Przenosi 300 punktów mocy z przeciwnika do Dryoida. Ostrze Promienia: Dodaje 300 punktów Dryoidowi. Podwójny Miecz: Dodaje 600 punktów mocy Dryoidowi Światło Wściekłości: Dodaje 400 punktów mocy Dryoidowi. Geki Bariera Pyłu: Dodaje 300 punktów Dryoidowi i odejmuje tyle samo przeciwnikowi. Postać:
Karty Otwarcia: Postać- zwiększa moc 2x Bi-o hazard - efekt karty super mocy użytej przez przeciwnika jest anulowany
atak królewskiego lwa:przenosi 900g z przeciwnika do leone i blokuje jego sm przemiana ventusa: może zmienić się w obojętnie jakiego bakugana zyskając jego sm. przeniesienie wiatru: zamienia poziomy mocy i dodaje rock leone 900g torpeda how'lova: przenosi 1000G z przeciwnika do leone pazur lwa: niszczy ko anuluje sm i przenosi 500g z przeciwnika do leone. pazur lwa-wielka furia:niszczy ko anuluje ksm i nie pozwala użyć inny i przenosi 500g do leone. destrukcja 2poziomu:niszczy ko i przenosi 700g z przeciwnika do lene. błysk mocy:dodaje 1000g do leone. obrona kokonem wiatru:nie pozwala zniszczyć ko i anulować sm. zmiana domeny:pozwala zmienić domene na pyrus darkus i aquos. bio zniszczenie:anuluje ksm i ko. kopia 3 domen:pozwala skopiować 2super moce 3 domen chaosu darkusa i pyrusa. marionetka urbanu:wszystkie sm przeciwnika obracaja sie przeciwko niemu. pięść komety:dodaje 700g leone. działo mocy ventusa:zabiera 700g przeciwnikowi odjęcie domeny:ta karata odejmuje 100g jeżeli waczy przeciwko ventusowi 400g jeżeli walczy przeciwko pyrusowi 700g jeżeli walczy przeciwko aquosowi 900g jeżeli walczy przeciwko chaosowi i 1100g jeżeli walczy przeciwko subterze i 1300g jeżeli walczy przeciwko darkusowi Zielona głębia:Zabiera 600g przeciwikowi FARBAS EM: Naprawia wszystkie szkody wyrządzone Rock Leone i jeśli ma mniejszy poziom mocy od przeciwnika to wyrównuje poziomy mocy. FARBAS RX: Anuluje kartę otwarcia, i anuluje wszystkie supermoce które zostały aktywowane. FARBAS D2: Wyrównuje poziom mocy Rock Leone z poziomem mocy przeciwnika, anuluje supermoce FARBAS XM: Naprawia ciało Rock Leone i przywraca wszystkie punkty mocy które Helix Dragonoid stracił podczas walki.
Zakazane Karty:
Dianos Cocos X: Sprawia, że twój poziom mocy jest wiekszy od przeciwnika o 1000G. Dianos Durance X: Przenosi wszystkie punkty mocy z przeciwnika do ciebie. Neo Legenda X: Łączy moc wszystkich domen i dodaje 18000 punktów moc. Aquos X: Zmienia twoja domene na Aquosa. Zmniejsza poziom mocy przeciwnika do 100 a dodaje 2000 punktów mocy tobie. Ventus X: Zmienia twoja domene na Ventusa. Przenosi 3000 punktów mocy z przeciwnika do ciebie. Subterra X: Zmienia twoja domene na Subterre. Zwiększa twój poziom mocy do 20.000G Haos X: Zmienia twoja domene na Haos.Dodaje 30.000 i zabiera przeciwnikowi 8000G Darkus X: Zmienia Twoja domene na darkusa. Zabiera przeciwnikowi 40.000 punktów mocy Gwiezdny Pancerz X: Zmienia poziom mocy przeciwnika na początkowy i dodaje 20.000 punktów mocy tobie.
Mega Impact: Dodaje 50 punktów mocy Goremowi, Kopia: Kopiuje atak przeciwnika, Magma Prominence: Zamienia atrybut karty otwarcia na Subterrę.
Skalny Młot Zniszczenia: Przenosi 400 punktów mocy od przeciwnika do Skalnego Młota. Skalny Młot, Bitwa Żywiołów:Przenosi 500 punktów mocy z przeciwnika do Skalnogo Młota.
Podmuch Ducha: Dodaje 400 punktów mocy Coredemowi. Strzała Łusek: Zabiera 300 punktów mocy przeciwnikowi. Super Pięść: Zabiera 400 punktów mocy przeciwnikowi. Dziura Wymiaru: Anuluje kartę otwarcia przeciwnika. Zbrojny Exia: Odwraca działanie supermocy przeciwnika Pancerna Tarcza: Anuluje supermoce przeciwnika. Moc Wyrzutni: Zabiera 500 punktów mocy przeciwnikowi. Cios Młota: Przenosi 300 punktów mocy z przeciwnika do Coredema. Strzała Zniszczenia: Przenosi 400 punktów mocy z przeciwnika do Coredema. Zmienna Wyrzutnia: Przejmuje działanie karty otwarcia przeciwnika i odwraca ją przeciwko niemu. Rwący Strumień: Przenosi 300 punktów mocy z przeciwnika do Coredema.
Cios Chompixxa (Chamberland Breaker): Przenosi 500 punktów mocy z przeciwnika do Chompixxa. Płomień Chopixxa :Anuluje supermoc przecziwnika i zabiera mu 700 punktuw mocy. Sabator Paląca Furia (Chompixx Hot Fury): Przenosi 1000 puntów mocy z przeciwnika do Chompixxa.
Force Chaser: Odbija supermoc przeciwnika. Dziki Brucam: Dodaje 500 punktów mocy Sabatorowi. Róg Zniszczenia: Zabiera 400 punktów mocy przeciwnikowi. Bomba Dzwięku: Przenosi 400 punktów mocy z przeciwnika do Sabatora. Materia Darkusa: Zabiera wszystkie punkty mocy od bakuganów Darkusa które są w tej chwili w walce. (Jeśli Sabator zabierze za dużo punktów mocy, jego ciało może się zniszczyć). Tough Rock
Force Chaser: Odbija supermoc przeciwnika. Głowa Apollina: Dodaje 200 punktów mocy Balitonowi. Kolczasta Kula: Przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Balitona. Ciężki Agresor: Zabiera 300 punktów mocy przeciwnikowi.
Podziemny Detonator: Dodaje 200 punktów mocy Haxadosowi Podziemne Odkrycie: Zabiera 200 punktów mocy przeciwnikowi Usunięcie: Anuluje supermoce przeciwnika.
Magiczny Maniatus: Anuluje wszystkie supermoce przeciwnika oraz kartę otwarcia i dodaje 200 punktów mocy Mega Brontesowi. Pierścienie Magii: Przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Mega Brontesa Klatka Duchów: Zabiera 100 punktów mocy przeciwnikowi i zatrzymuje jego supermoce. Kosa Darkusa: Zabiera 200 punktów mocy przeciwnikowi. (Darkus) Bariera Moczarów: Zabiera 200 punktów mocy przeciwnikowi i zatrzymuje jego supermoce. Ryk Mocy Darkusa: Zabiera 200 punktów mocy przeciwnikowi. (Darkus) Pustynny Pyton: Dodaje 200 punktów mocy Mega Brontesowi. Wymiar Aurory: Dodaje 100 punktów mocy Mega Brontesowi i łączy poziom mocy jego z Dynamo. (Darkus)
Lekkość Gai: Każdy bakugan wraca do początkowego poziomu mocy, a przeciwnik nie może uaktywnić żadnej supermocy. (Subterra) Acurus: Elico może używać mocy wszystkich atrybutów i odejmuje 100 punktów mocy przeciwnikowi. (Subterra) Sędzia Mitry: Anuluje supermoce przeciwnika i zabiera 200 punktów mocy przeciwnikowi. (Haos) Podstępny Świat: Zamienia poziom mocy przeciwnika na 100 punktów mocy. (Aquos)
Wirujący Cios: Dodaje 200 punktów mocy Elico i zabiera 100 punktów mocy przeciwnikowi. (Aquos) Mroźny Błysk: Anuluje supermoce przeciwnika. (Haos) Przechwyt Mocy: Wyrównuje poziomy mocy i zabiera 400 punktów mocy przeciwnikowi.
Atomowe Ostrze: Clayf otrzymuje tą samą ilość punktów mocy które zostały dodane przeciwnikowi. Kamienny łamacz: Przenosi 400 punktów mocy z przeciwnika do Clayfa. Wielki Topór: Dodaje 400 punktów mocy Clayfowi. Metalowa Odwaga: Nie pozwala przeciwnikowi używać supermocy.
Wulkan Pięści: Dodaje 200 punktów mocy Dryoidowi. Ostrze Płomienia: Dodaje 200 punktów mocy Dryoidowi. Tarcza Marsa: Unieważnia wszystkie supermoce przeciwnika i dodaje 200 punktów mocy do Dryoida. Strzała Murasame: Odejmuje 300 punktów mocy przeciwnikowi. Zamknięcie Ziemi: Anuluje kartę otwarcia przeciwnika i przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Dryoida. Ostrze Murasame: Dodaje 300 punktów mocy Dryoidowi. Egzo Prędkość: Przeciwnik nie może atakować draoida. Lustro Gai: Odbija atak przeciwnika z 3 krotnie większą siłą. Miecz Transu: Bardzo spowalnia przeciwnika
Pula Mocy: Zabiera 200 punktów mocy przeciwnikowi. Blokada: Dodaje 200 punktów mocy Thunder Wildzie. Wulkaniczny Młot: Przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Thunder Wildy. Ściana Gliny: Przywraca przeciwnikowi początkowy poziom mocy dodaje 200 punktów mocy Thunder Wildzie. Piaskowa Bestia: Anuluje supermoce przeciwnika. Ruchome Piaski: Zabiera 200 punktów mocy przeciwnikowi Płynna Skała: Anuluje supermoce przeciwnika i przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Thunder Wildy. Stalowy Pancerz: Zabiera 200 punktów mocy przeciwnikowi Kopia Wilda: Kopiuje supermoc przeciwnika Podziemne Wsparcie: Dodaje 400 punktów mocy Thunder Wildzie. Podziemny Detonator: Przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Thunder Wildy.
Wibrowiatr: Przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Primo Vulcana. Wielka Egida:Anuluje supermoc przeciwnika i dodaje 200 punktów mocy Primo Vulcanowi. Tytanowa Pięść: Przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Primo Vulcana. Więzienie Pyrusa: Anuluje supermoce przeciwnika. Uderzenie Świdra: Przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Primo Vulcana. Wstrząs Śruby: Przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Primo Vulcana. Impatia: Przenosi 200 punktów mocy z przeciwnika do Primo Vulcana.
Syntezy Super mocy Płochliwa Ważka: Zabiera 200 punktów mocy przeciwnikowi. Geki Piaskowy Potwór: Przenosi 300 punktów mocy z przeciwnika do Dryoida. Ostrze Promienia: Dodaje 300 punktów Dryoidowi. Podwójny Miecz: Dodaje 600 punktów mocy Dryoidowi Światło Wściekłości: Dodaje 400 punktów mocy Dryoidowi. Geki Bariera Pyłu: Dodaje 300 punktów Dryoidowi i odejmuje tyle samo przeciwnikowi. Postać: